Kolme kyykkyä vaunulenkin varrelle

Vaunulenkin lomassa voi tehdä muutakin kuin vain kävellä. Pienemmän matkalaisen kanssa kyykkäilen saa vaunuja myös heijattua edestakaisin, jos liike on se mikä pitää pienen matkaajan tyytyväisenä. Lapsen (ja oman tahdon) kasvaessa kyykyt voivat olla mukava lisä kun kävelyvauhti muuttuu varsinaisesta kävelylenkistä lapsentahtisemmaksi. Itsekin kyykkään usein silloin kun kanssamatkalainen tutkii maailmaa (kuten näissäkin kuvissa). Ohessa kolme kyykkyvariaatitiota vaunulenkin varrelle (tai ihan muteen vaan sillä vaunuthan eivät ole mikään välttämättömyys ja tässä minunkin kuvaesimerkissäni ihan täysin turhat)

Tavallinen Kyykky

Askelkyykky

Luistelukyykky

Laiskan treenaajan unelma

Kiireisen arjen pelastus ovat pikatreenit, jotka voi tehdä missä vain ilman tavatonta välinearsenaalia. Vaikka minusta jotenkin tuntuu, että 15-20 minuutin superrykäisytreenien kultakausi on jo vähän ohi, niin niille on silti paikkansa. Ei aina ole aikaa täystunnilliselle – silloin treenataan siellä missä ollaan ja siten miten pystytään.

30ds1
kuukausi takaperin pystyi vielä ihan hyvin treenamaan ulkosalla

Tällaisia treenejä voi kehitellä itse, katsoa ohjeita blogeista tai netistä ylipäätään tai sitten voi tehdä kuten minä viimeaikoina – jumpata mukana. Tasaisin väliajoin tunnun löytävän uudestaan viiden vuoden takaisen rakkauteni – Jillian Michaelsin jumpat. Olen treenaillut satunnaiseti 30 Day Shred –ohjelman mukaisesti ja vaikka pidän itseäni kohtalaisen kuntotason omaavana, niin kyllä nämä vain saavat hien edelleen pintaan. Tehokasta siis on.

Treeniaikaa on hyvä varata noin 30 minuuttia vaikka aika todellisuudessa hieman lyhyempi onkin. Puolen tunnin aikana lämmitellään, tehdään lihaskuntoliikkeitä omaa kehoa ja käsipainoja apuna käyttäen, nostetaan sykettä ja rutistetaan vatsaa piukaksi sekä lopuksi vielä vähän venytellään. Vaikka koko homman voisi tehdä itsenäisestikin niin onhan se nyt helppoa vain seurata perässä ja antaa jonkun muun huolehtia siitä että paljonko niitä toistoja tulee.

30ds

Ohjelmat löytyvät Youtubesta (kiitos nykyaika!) ja ne voi siis helposti tehdä missä vain kunhan vain omaa jonkinlaiset käsipainot. Jos siis tuntuu että ei itse saa itsestään mitään irti, tai haluaa muuten vaan päästä helpommalla, niin tässä on todellinen laiskan treenaajan unelma – senkun vain laittaa ohjelman päälle ja seuraa perässä.