Paras Proteiinipatukka

*Sisältää mainoslinkkejä

En aina syö proetiinipatukoita mutta kun syön tuntuu ajatukseni olevan “Ou-Mai-Gaad, tää on parasta mitä oon syönyt ikinä!”. Viimeksi näin kävi maistettuani Lidlistä ostamaani herkkupatukkaa ja sitä ennen sama tapahtui Leaderin Dream-patukalle. Proteiinipatukoiden tämän hetkinen trendi taitaa muutenkin olla mahdollisimman suklaapatukkamainen. Itse voin kyllä käsi sydämellä sanoa että jos en tietäisi, luulisin syöväni mitälie Marsia tai Snickersiä, joista muuten on olemassa proteiiniversiot niistäkin. Kumpaan en tosiaan ole maistanut mutta koska patukkamakumaailma on näin herkulliseksi viime vuosina kehittynyt, en epäile yhtään etteivätkö nekin herkullisia olisi. Kivijalkaliikkeessä en ole vielä nähnyt mutta Fitnesstukussa* ainakin. Fitnesstukullahan on muuten vielä tänään ilmainen toimitus kaikille tilauksille eli jos vain haluaa niin voi tilata vaikka vain sen yhden tai kaksi protskupatukkaa maistiaisiksi.


Olen tässä ajatellut että voisin tehdä jonkinmoisen päivitetyn proteiinipatukkavertailun sillä edellinen (vuodelta 2012) keikkuu edelleen luetuimpien postausteni kärkisijoilla. Aika paljon on ehtinyt protskupatukkarintamalla tapahtua sitten tuon maaliskuisen julkaisupäivän..

Repost: Cool Frappuccino

Jos on olemassa hyvä ja herkullinen resepti niin miksei sitä voisi kokeilla tehdä vielä vähän paremmaksi. Kun reilu vuosi takaperin jaoin tämän ihanan Frappuccinon ohjeen, unohdin minäkin lähes sen olemassaolon kunnes taas viikonlopun lämpimät kevätsäät muistuttivat sen mieleeni.

IMG_3412

Yksinkertaisempi ohje tähän ihanuuteen löytyy tosiaan täältä mutta jos mahdollista niin vielä vähän autenttisempi ja herkullisempi, versio seuraa tässä. Kaikenlisäksi resepti tällaisenaan on maidoton, sikäli jos heraa pystyy kuitenkin käyttämään.

Frappuccinot kahdelle

dl vahvaa kahvia

dl heraproteiinia veteen sekoitettuna (minulla Scitec Nutrition hasselpähkinä-suklaa joka on muuten taivaallista)

2dl jäitä

Sekoita ainekset tehosekoittimessa ja kaada lasiin. Pohjalle laitoin vielä Walden Farmsin suklaasiirappia. ja päälle vatkasin vielä soijakermaa, jonka koristelin kanelilla ja raakakaakolla. Jos käytössä on supertehokas blenderi niin jäiden määrää kannattaa ehkä hieman lisätä ja murskata ne joukkoon vasta muiden aineiden ollessa sekaisin.

Lyhyellä matikalla lasillisessa on noin 90kcal kun taas Starbucksin omassa on 370kcal. Melkoinen ero ja jos vielä kevyemmin haluaa eetä voi kerman jättää pois kokonaan, sillä tuo käyttämäni proteiinijauhe vaahtoutui itsessäänkin aika reippaasti.Proteeinijauhetta vaihtelemalla saa tietysti erilaisia makuvariaatioita aikaiseksi.

IMG_3408

IMG_3410